Vorige week zondag deed onze babyfoon het opeens niet meer. We waren bij mijn ouders, wij zaten zelf buiten en Nomi lag in bed. Normaal werkt de babyfoon prima, maar deze keer niet. Toen ik naar binnen liep, hoorde ik Nomi huilen en ik zag aan haar dat ze al een tijdje aan het huilen was. De babyfoon deed dus niks. We hebben het nog uitgetest, maar hoeveel geluid je ook maakt, hij doet niks. Ontzettend slecht, want zonder melding dat hij kapot is of wat dan ook, hoor je je kindje niet meer en blijkbaar kun je dus niet op deze babyfoon vertrouwen.
Thuis hebben we het nog een keer geprobeerd en weer deed hij niks. Een paar dagen later wilde hij helemaal niet meer aan. We moesten dus een nieuwe hebben, want ik kan niet zonder babyfoon. Ik wil weten wanneer Nomi huilt en ik ben niet van plan om iedere tien minuten naar boven te lopen.
Dus ik stuur een mailtje naar Alecto. Ik kreeg de volgende dag een mailtje terug waarin gezegd werd dat we hem er reparatie aan kunnen bieden. Ik vroeg hoe lang dat gaat duren en of zij leentoestellen hebben, want ik dacht, ze begrijpen vast wel dat ik niet lang zonder babyfoon kan. Niet dus, want het duurt twee weken en ze hebben geen leentoestellen.
Ik belde de reparatieservice van Alecto voor meer informatie, want dit vond ik nogal raar. De telefoon bleef overgaan, maar er werd niet opgenomen. Later probeerde ik het weer, en weer kreeg ik geen gehoor. Ik belde een ander nummer en daar werd me hetzelfde verteld als in het mailtje. Het duurt twee weken en ze hebben geen leentoestellen. Ik vroeg hoe ik die twee weken dan zonder babyfoon zou moeten (ik heb niet voor niks zo’n ding gekocht, toch?) en hij zei dat ik maar iemand moest zoeken waarvan ik er een kon lenen. Ik ken niemand die een babyfoon heeft en hem zelf niet gebruikt, dus dat is geen optie. Dan moest ik de winkel maar bellen waar ik hem heb gekocht.
We kochten hem bij MediaMarkt. En die zijn totaal onbereikbaar. Ik belde het gewone nummer en ik kreeg de melding dat de wachttijd langer dan vijf minuten was. Ik wachtte, en wachtte, en wachtte.. En toen ik twintig minuten in de wacht stond, heb ik maar opgehangen. Ik belde het nummer van MediaMarkt Enschede, waar we hem hebben gekocht. Daar ging het net zo als bij de reparatieservice van Alecto, de telefoon bleef overgaan, maar er werd niet opgenomen. Ik probeerde ook MediaMarkt Hengelo te bellen, en daar gebeurde hetzelfde.
En nu? Ik denk dat ik maar een nieuwe koop. Zonde van het geld, ik weet het, maar ik heb eigenlijk geen vertrouwen meer in de babyfoons van Alecto, ook niet als hij gerepareerd is. Ik denk dat ik dan alsnog telkens ga luisteren of Nomi wel echt stil is, omdat deze babyfoon dus zomaar uit kunnen vallen. Ik zou deze babyfoon dus ook absoluut niet aanbevelen.
Welke babyfoon heb jij? En ben je daar tevreden over?
ongelooflijk he?
Pfff, ik zou ook een nieuwe kopen! Op mijn werk hebben ze er zo'n een met camera erg fijn. En ik zie ook vaak philips (gele) twee soorten…
Super, dank je!
Zo wat een gedoe zeg! Raar dat niemand opneemt! Wellicht handig om bij de Mediamarkt langs te gaan? Ik weet namelijk day ze in de winkel zelf wel echt meedenken.
Woow, wat een verhaal zeg! Ik zou het daarna ook niet vertrouwen en wat slecht van het merk en MediaMarkt. Probeer Media Markt nog een keer te benaderen, misschien dat ze nu wel opnemen maar ik ben bang dat ze ook zullen zeggen dat het ter reparatie moet gaan. 🙁
>> http://www.mayaraesther.nl
Wat een slechte service! En dat ze zeggen dat je maar iemand moet zoeken om er een van te lenen vind ik zelfs best asociaal.
Ja heel slecht die babyfoon, hier ook drama. Mijn zoontje hoorde ik niet, alleen een ruis maar het kind van de buren wel.
Wat vervelend zeg! Ik zou die babyfoon ook niet meer vertrouwen , ook niet als die gemaakt is.
Wat slecht zeg! Je moet er idd op kunnen vertrouwen dat je je kindje hoort. Wij hebben een Philips avent. Gebruik m nog steeds bij mijn zoontje van 4 omdat hij op zolder slaapt. Koop er ws straks weer een voor onze nieuwe uk.
Dank je, ik zal eens naar die Philips gaan kijken 🙂
Ik herken t probleem helemaal niet van alecto, vind het juist een super babyfoon….prijs kwaliteit verhouding is prima! Ik heb er wel 1 van hen uit een iets duurder prijssegment. De dbx-88 eco
Die van mij begon zelfs te lekken.. Ik koop geen Alecto meer!
Wij hebben de alecto voor mijn zoontje die kleuter is. Is echt een basis babyfoon voor ons. Hij kruipt ondertussen toch zelf uit bed. In elk geval, nog geen problemen mee gehad.
We hebben we ook pas aangekocht bij de geboorte van z'n zusje. Als reserve/extra toestel. Als baby en peuter hadden ze de angelcare van phillips. Ben ik erg tevreden van, maar kost wel 4x zo veel.
Wat slecht van een merk en al helemaal van beide bedrijven!! Zeker als je materiaal maakt wat de doelgroep baby/s/jonge kinderen heeft.
Zou je niet een koude douche kunnen aanschrijven voor het merk van de babyfoon? (via Radar)
Ik heb een babyfoon van het merk Luvion.
Dit is er één met een camera, ik kan zelfs nu ik op mijn werk ben bij de kleine kijken in zijn bedje. Voor mij zelf heel fijn. Hij is wel duur, maar dan heb je ook wat vind ik. Op deze dingen was ik niet vanplan te gaan besparen. Het geeft mij zelf een heel fijn gevoel om mijn kindje te kunnen zien als hij in bedje ligt zonder de heletijd op zijn kamer te zijn.
Groetjes, Kimberley
Wat een gedoe zeg. Wij hebben debabyfoon overgenomen via marktplaats. Zijn prima meegegaan. Bij de tweede trouwens amper gebruik van gemaakt want die had zo'n harde huil dat het overduidelijk is haha.
Wat een gedoe zeg. Wij hebben debabyfoon overgenomen via marktplaats. Zijn prima meegegaan. Bij de tweede trouwens amper gebruik van gemaakt want die had zo'n harde huil dat het overduidelijk is haha.
Wat een gedoe zeg. Wij hebben debabyfoon overgenomen via marktplaats. Zijn prima meegegaan. Bij de tweede trouwens amper gebruik van gemaakt want die had zo'n harde huil dat het overduidelijk is haha.
Dezelfde…maar idd ook niet tevreden over. Inmiddels zijn wij dan ook druk bezig met een alternatief 🙂
Slechte service! En lastig.. nieuwe kopen kost ook weer geld..
Wij hebben de philips avent SCD603/00 met camera. Vinden wij wel ideaal. Je kunt er ook muziekjes op afspelen. Hij heeft alleen niet zoveel bereik. Een paar huizen verder heeft hij al geen signaal meer.
Slechte service. Jammer.
Heel herkenbaar. Ik heb ook heel wat babyphones "versleten". Ook al is mijn zoon 3 ik gebruik de babyphone nog steeds.
Hoe zouden ze dat toch al die eeuwen in het verleden gedaan hebben zonder babyfoon 😉 (wij hebben er ook een trouwens, nooit problemen mee gehad)
echt een drama, slechte zaak!!
Wij hebben ook de Philips Avent, al 4,5 jaar non stop in gebruik en nooit problemen mee gehad.