BABYFOON DRAMA

alecto babyfoon

Vorige week zondag deed onze babyfoon het opeens niet meer. We waren bij mijn ouders, wij zaten zelf buiten en Nomi lag in bed. Normaal werkt de babyfoon prima, maar deze keer niet. Toen ik naar binnen liep, hoorde ik Nomi huilen en ik zag aan haar dat ze al een tijdje aan het huilen was. De babyfoon deed dus niks. We hebben het nog uitgetest, maar hoeveel geluid je ook maakt, hij doet niks. Ontzettend slecht, want zonder melding dat hij kapot is of wat dan ook, hoor je je kindje niet meer en blijkbaar kun je dus niet op deze babyfoon vertrouwen.

Thuis hebben we het nog een keer geprobeerd en weer deed hij niks. Een paar dagen later wilde hij helemaal niet meer aan. We moesten dus een nieuwe hebben, want ik kan niet zonder babyfoon. Ik wil weten wanneer Nomi huilt en ik ben niet van plan om iedere tien minuten naar boven te lopen.
Dus ik stuur een mailtje naar Alecto. Ik kreeg de volgende dag een mailtje terug waarin gezegd werd dat we hem er reparatie aan kunnen bieden. Ik vroeg hoe lang dat gaat duren en of zij leentoestellen hebben, want ik dacht, ze begrijpen vast wel dat ik niet lang zonder babyfoon kan. Niet dus, want het duurt twee weken en ze hebben geen leentoestellen.
Ik belde de reparatieservice van Alecto voor meer informatie, want dit vond ik nogal raar. De telefoon bleef overgaan, maar er werd niet opgenomen. Later probeerde ik het weer, en weer kreeg ik geen gehoor. Ik belde een ander nummer en daar werd me hetzelfde verteld als in het mailtje. Het duurt twee weken en ze hebben geen leentoestellen. Ik vroeg hoe ik die twee weken dan zonder babyfoon zou moeten (ik heb niet voor niks zo’n ding gekocht, toch?) en hij zei dat ik maar iemand moest zoeken waarvan ik er een kon lenen. Ik ken niemand die een babyfoon heeft en hem zelf niet gebruikt, dus dat is geen optie. Dan moest ik de winkel maar bellen waar ik hem heb gekocht.
We kochten hem bij MediaMarkt. En die zijn totaal onbereikbaar. Ik belde het gewone nummer en ik kreeg de melding dat de wachttijd langer dan vijf minuten was. Ik wachtte, en wachtte, en wachtte.. En toen ik twintig minuten in de wacht stond, heb ik maar opgehangen. Ik belde het nummer van MediaMarkt Enschede, waar we hem hebben gekocht. Daar ging het net zo als bij de reparatieservice van Alecto, de telefoon bleef overgaan, maar er werd niet opgenomen. Ik probeerde ook MediaMarkt Hengelo te bellen, en daar gebeurde hetzelfde.
En nu? Ik denk dat ik maar een nieuwe koop. Zonde van het geld, ik weet het, maar ik heb eigenlijk geen vertrouwen meer in de babyfoons van Alecto, ook niet als hij gerepareerd is. Ik denk dat ik dan alsnog telkens ga luisteren of Nomi wel echt stil is, omdat deze babyfoon dus zomaar uit kunnen vallen. Ik zou deze babyfoon dus ook absoluut niet aanbevelen.
Welke babyfoon heb jij? En ben je daar tevreden over?

23 gedachten over “BABYFOON DRAMA

  1. Thea Van Galen schreef:

    ongelooflijk he?
    Pfff, ik zou ook een nieuwe kopen! Op mijn werk hebben ze er zo'n een met camera erg fijn. En ik zie ook vaak philips (gele) twee soorten…

  2. Anoniem schreef:

    Ja heel slecht die babyfoon, hier ook drama. Mijn zoontje hoorde ik niet, alleen een ruis maar het kind van de buren wel.

  3. Amber Zwart-Schouten schreef:

    Wat slecht zeg! Je moet er idd op kunnen vertrouwen dat je je kindje hoort. Wij hebben een Philips avent. Gebruik m nog steeds bij mijn zoontje van 4 omdat hij op zolder slaapt. Koop er ws straks weer een voor onze nieuwe uk.

  4. Anoniem schreef:

    Ik herken t probleem helemaal niet van alecto, vind het juist een super babyfoon….prijs kwaliteit verhouding is prima! Ik heb er wel 1 van hen uit een iets duurder prijssegment. De dbx-88 eco

  5. ester schreef:

    Wij hebben de alecto voor mijn zoontje die kleuter is. Is echt een basis babyfoon voor ons. Hij kruipt ondertussen toch zelf uit bed. In elk geval, nog geen problemen mee gehad.

    We hebben we ook pas aangekocht bij de geboorte van z'n zusje. Als reserve/extra toestel. Als baby en peuter hadden ze de angelcare van phillips. Ben ik erg tevreden van, maar kost wel 4x zo veel.

  6. sneeuwkipje schreef:

    Wat slecht van een merk en al helemaal van beide bedrijven!! Zeker als je materiaal maakt wat de doelgroep baby/s/jonge kinderen heeft.
    Zou je niet een koude douche kunnen aanschrijven voor het merk van de babyfoon? (via Radar)

  7. Anoniem schreef:

    Ik heb een babyfoon van het merk Luvion.

    Dit is er één met een camera, ik kan zelfs nu ik op mijn werk ben bij de kleine kijken in zijn bedje. Voor mij zelf heel fijn. Hij is wel duur, maar dan heb je ook wat vind ik. Op deze dingen was ik niet vanplan te gaan besparen. Het geeft mij zelf een heel fijn gevoel om mijn kindje te kunnen zien als hij in bedje ligt zonder de heletijd op zijn kamer te zijn.

    Groetjes, Kimberley

  8. Julia Flynn schreef:

    Wat een gedoe zeg. Wij hebben debabyfoon overgenomen via marktplaats. Zijn prima meegegaan. Bij de tweede trouwens amper gebruik van gemaakt want die had zo'n harde huil dat het overduidelijk is haha.

  9. Julia Flynn schreef:

    Wat een gedoe zeg. Wij hebben debabyfoon overgenomen via marktplaats. Zijn prima meegegaan. Bij de tweede trouwens amper gebruik van gemaakt want die had zo'n harde huil dat het overduidelijk is haha.

  10. Julia Flynn schreef:

    Wat een gedoe zeg. Wij hebben debabyfoon overgenomen via marktplaats. Zijn prima meegegaan. Bij de tweede trouwens amper gebruik van gemaakt want die had zo'n harde huil dat het overduidelijk is haha.

  11. Marije schreef:

    Slechte service! En lastig.. nieuwe kopen kost ook weer geld..
    Wij hebben de philips avent SCD603/00 met camera. Vinden wij wel ideaal. Je kunt er ook muziekjes op afspelen. Hij heeft alleen niet zoveel bereik. Een paar huizen verder heeft hij al geen signaal meer.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.